وقنوني, بايةعبد الكريم, نادية2023-09-182023-09-182022-12-312352-9962E-ISSN 2572-0147http://hdl.handle.net/123456789/16001هدفت الدراسة أساسا إلى البحث عن علاقة الارتباط بين التسويق بالمحتوى عبر وسائل التواصل الاجتماعي، وبين شهرة المؤثرين الرقميين، ومن نتائج الدراسة: - توجد علاقة ارتباط قوية بين التسويق بالمحتوى عبر الانستغرام والفايس بوك وشهرة المؤثر الرقمي Khoubaib Kouas؛ - يعتمد صانع المحتوى المشهور على المحتوى الهادف والجودة العالية في إخراجه. The study aims to search for the correlation between content marketing through social media, and the popularity of digital influencers, and we used the descriptive analytical approach in the study, which reached many results, the most important of which are: - There is a strong correlation between content marketing via Instagram and Facebook and the popularity of digital influencer Khoubaib Kouas; - A well-known content maker relies on purposeful and high-quality content.otherالتسويقمواقع التواصل الاجتماعيالانستغرامالفايس بوكالجزائري عبر الانستغرام والفايس بوك Khoubaib Kouas ارتباط التسويق بالمحتوى عبر مواقع التواصل الاجتماعي بشهرة المؤثرين الرقميين: دراسة تحليلية لصفحةSocial media content marketing is linked to the popularity of digital influencers: analytical study of the Algerian Khoubaib Kouas page via Instagram and FacebookArticle