عبا د، سهامحساينية، نجاة2024-02-282024-02-282021-10-05978-9931-9547-0-5http://dspace.univ-oeb.dz:4000/handle/123456789/18614تهدف هذه الدراسة إلى إبراز مساهمة التعليم الإلكتروني في تحسين جودة التعليم المحاسبي، على ضوء تجارب دولية متمثلة في الولايا ت المتحدة الأمريكية، مصر والمملكة العربية السعودية، بالاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي للإلمام بمختلف المعارف النظرية حول متغيري الدراسة، وتحليل التجار ب لاستخلاص مدى مساهمة التعليم الإلكتروني في تحسين جودة التعليم المحاسبي لهذه الدول .ولقد خلصت الدراسة إلى الدور الفعال للتعليم الإلكتروني في التعليم بصفة عامة والتعليم المحاسبي بصفة خاصة وتعزيز جودته والرفع من كفاءة خريجيه، مع الأخذ بعين الاعتبار معايير التعليم المحاسبي الدولية. The aim of this study is to highlight the contribution of e-learning in improving the quality of accounting education in the light of international experiences represented in the United States of America, Egypt and Saudi Arabia, depending on the descriptive analytical approach to awareness of various theoretical knowledge about study variables, and to analyze experiences to determine the extent to which e-learning contributes to ameliorating the quality of accounting education for these countries. It concluded that e-learning has an effective role in education in general and accounting education in particular, enhancing its quality and raising the efficiency of its graduates, taking into account international accounting education standards.otherتعليم إلكتروني؛ تعليم محاسبي؛ معايير التعليم المحاسبي الدولية؛ جودة التعليم المحاسبي. E-learning; accounting education; international accounting education standards; quality of accounting education.مساهمة التعليم الإلكتروني في تحسين جودة التعليم المحاسبي على ضوء تجارب دوليةArticle