لرادي, سفيانراقي, دراجي2023-09-272023-09-272022-06-102352-9962E-ISSN 2572-0147http://hdl.handle.net/123456789/16708تهدف هذه الدراسة إلى الكشف عن مستويات الاتجاهات التي يكونها السائح الجزائري تجاه العروض السياحية المحلية. كشفت الدراسة أن مستوى البعد المعرفي فوق المتوسط ومستوى البعد الشعوري تحت المتوسط أما مستوى البعد السلوكي فهو متوسط، وكشف الدراسة أيضا على وجود ارتباطات إحصائية ايجابية ومعنوية بين الأبعاد الثلاثة. This study aims to scan the attitude formed by Algerian tourist towards the local tourist product The study discloses that the cognitive component level is above the average and the the emotional component level is below the average, while the the behavioral component level is average. The study also revealed that there are positive and significant statistical correlations among the three dimensionsotherالعرض السياحيالسائحالبعد المعرفيتطوير سلم لقياس اتجاهات السائح الجزائري نحو العرض السياحي المحليDeveloping a scale measurment of Algerian tourist attitude towards the local tourism productArticle