زقاي، حميدي2024-02-072024-02-072016-06-252352 – 9822http://dspace.univ-oeb.dz:4000/handle/123456789/18152هدفت الدراسة إلى محاولة قياس أثر المزيج التسويقي المصرفي و الرضا في تحقيق ولاء العميل في البنوك العمومية العاملة بولاية –سعيدة- الجزائر، و شملت الدراسة عينة مكونة من(203) عميل، بحيث تم استعمال التحليل الإحصائي بالاستعانة ببرنامج (SPSS.V.20)، بالإضافة إلى برنامج النمذجة بالمعادلات الهيكلية باستخدام (AMOS.V.20) لدراسة مختلف العلاقات بين المتغيرات المقترحة. The aim of this study is attempting to measure the impact of the banking Marketing mix and Customer Loyalty on increase the satisfaction at the Public banks operating in –saida- Algeria This study included a sample consisting of (203) Customer, so that was used statistical analysis based on (SPSS.V.20) program, in addition to the modeling program by structural equations using (AMOS.V.20) in order to study the various relationships between the proposed variables.otherالمزيج التسويقي المصرفي؛ الرضا؛ الولاء؛ العميلاستعمال النمذجة بالمعادلات الهيكلية لقياس أثر المزيج التسويقي المصرفي على ولاء العميل مع وجود الرضا متغيرا وسيطا: دراسة تطبيقية على البنوك العمومية الجزائريةUsing structural equation modeling to measure the effect of the banking marketing mix on customer loyalty with the presence of the satisfaction as a mediator variable: an empirical study on Algerian public banksArticle