عماري، سمير2023-09-142023-09-142021-12-312352– 9822E2588-1574http://hdl.handle.net/123456789/15757هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور رأس المال الفكري بأبعاده (رأس المال البشري، رأس المال الهيكلي، رأس المال الزبائني، رأس المال الإبتكاري) في تعزيز الريادة الإستراتيجية لمتعاملي الهاتف النقال بالمسيلة؛ ولتحقيق الهدف تم تصميم إستبيان لغرض جمع البيانات، وزع على عينة عشوائية مكونة من (70) عاملاً إداريا من مختلف المستويات الإدارية للمتعاملين، وقد تم الإعتماد على المنهج الوصفي التحليلي. توصلت الدراسة إلى عدد من النتائج أهمها وجود علاقة ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية 0.05 ≥ α تبرز مساهمة رأس المال الفكري وأبعاده في تعزيز الريادة الإستراتيجية. This study aimed to identifying the role of Intellectual Capital in enhancing Strategic Leadership phone operators in M'sila. To achieve the objective, a questionnaire was designed for the purpose of data collection, distributed to a random sample of (70) workers of all levels. The descriptive approach was used along with the descriptive analytical method. The study found a set of results, the most important of which is the existence of a statistically significant relationship at the level of significance α≤0.05, which highlights the contribution of Intellectual Capital in enhancing the Strategic Leadership .otherرأس المال الفكريالريادة الإستراتيجيةمتعاملي الهاتف النقالدور رأس المال الفكري في تعزيز الريادة الإستراتيجية لمتعاملي الهاتف النقال بالمسيلة (موبيليس، أوريدو، جازي)The Role of intellectual capital in enhancing strategic leadership mobile phone operators in M'sila - (Mobilis, Ooredoo, Jazzy)Article