دردور، اسماء2024-02-262024-02-262017-12-301112-9255http://dspace.univ-oeb.dz:4000/handle/123456789/18580تهدف الدراسة إلى تحديد مدى المعرفة التسويقية في الوكالات المبحوثة، وفيما لو كانت المعرفة التسويقية دافعا لقيادة الوكالات المبحوثة إلى تحسين الأداء التسويقي، ولهذا الغرض صيغت فرضيات الدراسة المتمثلة في فرضيتين.تم اختبار الفرضيات باستخدام الانحدارات البسيطة والمتعددة والمتوسطات والانحرافات المعيارية. أظهرت نتائج البحث وجود علاقة ذات دلالة إحصائية (0.01) بين المعرفة التسويقية والأداء التسويقي في الوكالات محل الدراسة The stydy aimed to determine the extent of knowledge marketing in the agences researched, as if knowledge marketing is qualified to lead the agences research to achieve marketing performance, rof this purpose, formulated hypotheses of the study in 2 hypotheses. Hypotheses were tested using simple and multiple regressions, overages, and standard deviations. Results of this research revealed the presence of statistically significant relationship(0.01) between knowlegge marketing and arketing performance in agencies banking under research.otherالمعرفة التسويقية؛ معرفة العملاء؛ معرفة المنافسين؛ الأداء التسويقي knowledge marketing; knowledge customers; knowledge competitors; marketing performance(اثر المعرفة التسويقية على الأداء التسويقي: دراسة تطبيقية على وكالات مصرف سوسييتي جنرال الجزائر(قسنطينة)Effect of marketing knowledge on marketing performance: applied study on the agencies of societe generale bank AlgeriaArticle