حصة التربية البدنية والرياضية في مرحلة التعليم الإبتدائي في وجهة نظر المعلمين

Abstract
هدفت الدراسة بشكل رئيسي إلى معرفة واقع حصة التربية البدنية والرياضية في المرحلة الابتدائية عمومًا، وفي ظل بروتوكول كوفيد-19 على وجه الخصوص. وقد استخدمنا المنهج الوصفي لملاءمته لموضوع البحث. وتكونت عينة البحث من 40 معلمًا ومعلمة من مجتمع البحث في المرحلة الابتدائية بمدينة إشمال، والذين تم اختيارهم عشوائيًا. ولتحقيق أهدافنا، اعتمدنا على استبانة تم توزيعها على أفراد عينة البحث، تحتوي على 21 عبارة موزعة على ثلاثة محاور تخدم أهداف الدراسة وفرضياتها، وبعد المعالجة الإحصائية، توصلنا إلى النتائج التالية:  P لا يستطيع معلم المرحلة الابتدائية تقديم حصة التربية البدنية والرياضية.  T لا تتوفر في المدارس الابتدائية الإمكانيات والمساحات الكافية لتقديم حصة التربية البدنية والرياضية.  i في ظل بروتوكول كوفيد-19، لا يمكن تقديم حصة التربية البدنية والرياضية. لم يُطبَّق. The main objective of the study was to know the reality of the physical education and sport lesson in the primary school generally, and in the covid 19 protocol„s paericulary. We used the descriptive method for its suitability for the research topic. The research sample consisted of 40 Primary school teachers in ichemoul from the research community, who were randomly selected. In order to reach our goals, we relied on a questionnaire that was distributed to the individuals of the research sample containing 21 phrases distributed on three axes that serve the objectives and hypotheses of the study, and after the statistical treatment the results came as follows:  P Primary school teacher can not conduct the physical education and sport lesson.  T The primary schools dont have sufficient means and spaces for conducting the physical education and sport lesson.  i In the covid 19 protocol„s, the physical education and sport lesson is not being applied.
Description
Keywords
حصة التربية البدنية والرياضية؛ مرحلة التعليم الابتدائي؛ معلم المدرسة الابتدائية
Citation