تأثير الرياضة المدرسية على بعض المؤشرات البدنية لدى تلميذات الطور الثانوي بأعمار (15-17) سنة المشاركات في الفرق المدرسية للكرة الطائرة
No Thumbnail Available
Date
2021-12-11
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة أم البواقي
Abstract
تهدف هذه الدراسة إلى مقارنة ممارسات حصة التربية البدنية والرياضية المشاركة في الفرق المدرسية، بهدف تحديد الفروق البدنية بينها، وأثر الرياضة المدرسية على الجانب البدني. باستخدام المنهج الوصفي، مثّل مجتمع البحث الطالبات اللواتي تتراوح أعمارهن بين 15 و17 عامًا، والمشاركات في الفرق المدرسية بولاية بيجايا، وتكوّنت عينة البحث من 30 طالبة تم اختيارهن عشوائيًا. بإجراء بعض الاختبارات البدنية (اختبار نيلسون، اختبار كوبر لمدة 6 دقائق، اختبار تمرير الكرة على الحائط لمدة 25 ثانية)، وجدنا أن هناك فرقًا في بعض الخصائص البدنية بين ممارسات حصة الربا البدني والمشاركة في الفرق المدرسية.
The purpose if this study is to make a comparison between the practices of the share of physical education and sport involved in the
school teams, with the aim of identifying physical differences between them and the impact of school sports on the physical side.
Using the descriptive curriculum, the research community was represented by female students between the ages of 15 and 17
participating in the school teams in the state of Bijaya, and the research sample consisted of 30 randomly selected students.
By doing some physical tests (test Nelson, Cooper Test 06 minutes, Test the ball pass on the wall for 25 seconds.) and we found that
there was a difference in some physical characteristics between practices for physical usury quota and participation in school teams.
Description
Keywords
الرياضة المدرسية؛ المؤشرات البدنية