أثر برنامج مقترح في التقليل من الاندفاع لدى أطفال المرحلة الابتدائية (9-12 سنة)
No Thumbnail Available
Date
2021-05-29
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
جامعة أم البواقي
Abstract
هدفت الدراسة للتعرف على أثر برنامج مقترح في التقليل من الاندفاع لدى أطفال المدرسة الابتدائية (9-12 سنة).
وأجريت الدراسة على - السنة الخامسة عينة قدرها 16 تلميذا قسمت الى مجموعتين متكافئتية 8 تجريبية و 8 ضابطة واستخدم الباحث المنهج التجريبي ، حيث تطبق البرنامج التدريبي على المجموعة التجريبية واسفرت النتائج على وجود فروق ذات دلالة احصائية بين بين متوسط رتب درجات المجموعة التجريبية ومتوسط رتب درجات المجموعة الضابطة في المهارات المستهدفة من البرنامج لدى أفراد عينة الدراسة بعد تطبيق )البرنامج(. ولصالح المجموعة التجريبية.
ويوصي الباحث :
- وضع برامج للرياضة خاصة بالأطفال
- توفير الإمكانيات من أدوات وأج هزة وساحات للعب للأطفال .
- الإتصال الدائم بين الأسرة والمدرسة
- اعطاء الطفل الحرية لتحمل بعض المسؤوليات في المواقف المختلفة.
The study sample consisted of (16) Children from the school of Maztouaa Hammam Dalaa - M’sila, 2017/2018
Adjust the study variables:
Independent variable:
It studies its effect on another variable and the researcher makes changes on it, and studies its effects of it on another variable.
Thus, this variable is what we want to study its effect. In this research, the independent variable is the effect of proposed locomotors program.
Research Methodology:
Use the experimental approach, where the appropriate approach to the nature of this research, and then use the experimental design of two groups, one experimental and the other by following the pre and post-measurement of both groups Recommendations:
family and the school. 6. Give the child the freedom to assume some responsibilities in different situations.
Description
Keywords
أثر برنامج مقترح؛ الإندفاع؛ أطفال المدرسة الإبتدائية.
Study sample consisted; children from the school