اثر استخدام أسلوب التنافس المقارن في تعلم مهارة التمرير ونقل أثرها إلى مهارة التهديفر بكرة القدم

Abstract
ملخص: إن أساليب التعلم المستخدمة والتي يمثل كل منها محتوى ومضمونا كنظرية من نظريات تطبيقيا التعلم الحركي الكثيرة والمتنوعة وبالتالي كنظرية نفسية أساسية، فقد ظهر أسلوب التنافس المقارن الذي يعتمد على التكرار المستمر للمهارة مع ملاحظة الفروق الفردية في التعلم، إن أتباع أساليب وطرائق التعلم بأسلوب منظم يعمل على أشراك المتعلم وإبراز دوره لتنفيذ متطلبات اللعبة، إذ يعد تعلم المهارة والقدرة على أداها من الشروط الأساسية لإتقانها. The methods of learning used, each of which represents an applied content and content as a theory of the many and varied motor learning theories and thus as a basic psychological theory, has emerged a comparative competition method that depends on the continuous repetition of skill while noting individual differences in learning. Involving the learner and highlightinghisrole in implementing the requirements of the game, as learning a skill and being able to perform it is one of the prerequisites for mastering it.
Description
Keywords
أسلوب التنافس المقارن؛ مهارة التمرير التهديف بكرة القدم Loncompetitive; passing skil; for soccer scoring
Citation