د ور المعرفة المحاسبية في دعم وتعزيز الممارسة المحاسبية في ظل تدويل التعليم المحاسبي

Abstract
هدفت الدراسة إلى التعرف على دور المعرفة المحاسبية في دعم وتعزيز الممارسة المحاسبية في ظل تدويل التعليم المحاسبي، وللإجابة على الأسئلة واختبار فرضيات الدراسة، اعتمد الباحثين على المنهج الوصفي التحليلي، وللحصول على البيانات اللازمة تم توزيع استبانة بعد تقييمها على مجتمع الدراسة. وقد أثبتت نتائج الدراسة أنه يوجد دور للتأهيل العلمي والتقني والعملي المحاسبي في تعزيز الممارسة المحاسبية في ظل تدويل التعليم المحاسبي. وأوصت الدراسة بضرورة مراعا ة الخطط التطويرية في الجامعات توفير الوقت لأعضاء هيئة التدريس في أقسام المحاسبة بالجامعات الفلسطينية لتطوير معارفهم العلمية بما يتماشى مع تدويل التعليم المحاسبي . The study aimed to identify the role of accounting knowledge in supporting and enhancing accounting practice in light of the internationalization of accounting education, In order to answer the questions and test the hypotheses of the study, the researchers relied on the descriptive-analytical approach, and to obtain the relevant data, a questionnaire was distributed after its evaluation to the study population. The results of the study proved that there is a role for scientific, technical and practical accounting qualification in promoting accounting practice in light of the internationalization of accounting education. The study recommended the necessity of taking into account the development plans in universities to provide time for faculty members in the accounting departments in Palestinian universities to develop their scientific knowledge in line with the internationalization of accounting education.
Description
Keywords
المعرفة المحاسبية؛ الممارسة المحاسبية؛ تدويل التعليم المحاسبي . Accounting knowledge; accounting practice; internationalization of accounting education.
Citation