Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • Browse DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author "Hadada, Farid"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    The Role of employee empowerment in enhancing organizational performance: case study Faculty of Exact Natural and Life Sciences, University of Biskra
    (University of Larbi Ben M'hidi Oum EL Bouaghi, 2022-12-31) Saadi, Imad; Hadada, Farid
    This study aimed at exploring the role of employee empowerment in enhancing organizational performance in the organization. A case study was conducted at the faculty of exact, natural and life sciences, university of Biskra. Findings confirmed that employee empowerment has a significant role in enhancing organizational performance in the faculty under study. Employee training, motivation and teamwork showed significant contributions to organizational performance, whereas communications have been found not to be effective to promote organizational performance in the faculty under study. هدفت هذه الدراسة إلى استكشاف دور تمكين الموظف في تحسين الأداء التنظيمي في المؤسسة. وقد أجريت دراسة حالة في كلية العلوم الدقيقة وعلوم الطبيعية والحياة بجامعة بسكرة. وأكدت النتائج أن تمكين العاملين له دور كبير في تعزيز الأداء التنظيمي في الكلية، فقد أظهر تدريب الموظفين والتحفيز والعمل الجماعي مساهمات ذات دلالة معنوية في الأداء التنظيمي، في حين تبين أن الاتصالات ليست فعالة لتحسين الأداء التنظيمي في الكلية محل الدراسة.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback