Repository logo
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
Repository logo
  • Communities & Collections
  • Browse DSpace
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Español
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Português do Brasil
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Yкраї́нська
  • Log In
    New user? Click here to register.Have you forgotten your password?
  1. Home
  2. Browse by Author

Browsing by Author ".بليردوح، كوكب الزمان"

Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
  • No Thumbnail Available
    Item
    التصورات الاجتماعية للمرأة حول التسوق الإلكتروني: موقع جوميا أنموذجا
    (جامعة أم البواقي, 2021-12-31) .بليردوح، كوكب الزمان
    يهدف هذا المقال إلي دراسة التصورات الاجتماعية للمرأة حول موقع جوميا / Jumia للتسوق الإلكتروني، و من أجل تجسيد هذا الطرح اعتمدت الباحثة المنهج الوصفي ذو الأسلوب التحليلي، حيث تم اختيار عينة مقصودة بلغ حجمها ( 32 ) امرأة، أما عن أداة البحث فقد استخدمت تقنية شبكة التداعيات الترابطيةRéseau d’association " و أسفرت النتائج عن ما يلي: أن التصور الاجتماعي للمرأة حول موقع جوميا للتسوق الإلكتروني يحمل بنية ايجابية ذات أبعاد معرفية، سلوكية، انفعالية متنوعة. الكلمات المفتاحية: التصورات الاجتماعية،المرأة ،التسوق الإلكتروني، موقع جوميا الكلمات المفتاحية التصورات الاجتماعية؛ المرأة؛ التسوق الإلكتروني؛ موقع جوميا This article highlights the social representations about woman’s website for online shopping “Jumia”, this empirical study has adopted the descriptive analytical method. therefore the researcher had chosen as a sample a group of 32 women. then, it has used the association network as a technic to help in the construction of the social representations , the results were as the following : The social representations about woman’s website for online shopping “Jumia” take a positive side and a high behavioral sense and emotional various. Keywords : social representations, woman, online shopping, Jumia’s website.

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • End User Agreement
  • Send Feedback