أعمال المؤتمر الدولي حول تدويل التعليم المحاسبي
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing أعمال المؤتمر الدولي حول تدويل التعليم المحاسبي by Author "Rimouche, Kaoutar"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Achieving the quality of accounting learning outcomes: an Algerian perspective(University of Oum El Bouaghi, 2021-05-10) Rimouche, Kaoutar; Himrane, MohammedThis paper aims to demonstrate the efforts made by the International Accounting Education Standards Board (IAESB) in achieving the quality of the accounting learning outcomes and to explore the reality of accounting education in Algerian. We based on the comparative method in order to compare between the content of universities' accounting programs and the International Accounting Education Standard (2). Considering that the accounting educational system in universities should emphasize serving students and ensure that they will be able to practice the accounting profession in the future, and that accounting education should seek to adapt to the trend of professional accounting development. We have concluded that there is almost a perfect match between what Algerian universities apply and what the International Federation of accountant’s committee approved, but the problem lies in achieving the learning outcomes with the required quality as stated in the IES2 تهدف هذه الورقة إلى إظهار الجهود التي يبذلها المجلس الدولي لمعايير تعليم المحاسبة (IAESB) في تحقيق جودة مخرجات تعلم المحاسبة واستكشاف واقع تعليم المحاسبة في الج ا زئر. حيث اعتمدنا على المنهج المقارن لمقارنة بي ن محتوى برامج المحاسبة بالجامعات ومعيار تعليم المحاسبة الدولي (2). مع الأخذ في الاعتبار أن النظام التعليمي المحاسبي في الجامعات يجب أن يركز على خدمة الط لب والتأكد من أنهم سيكونون قادرين على ممارسة مهنة المحاسبة في المستقبل، وأن التعليم المحاسبي يجب أن يسعى للتكيف مع اتجاه تطوير المحاسبة المهنية. لقد توصلنا إلى أن هناك تطابقًا تامًا تقريبًا بين ما تقدمه الجامعات الجزائرية وما أقرته لجنة المحاسبين الفيدرالية الدولية، لكن المشكلة تكمن في تحقيق مخرجات التعلم بالجودة المطلوبة كما هو مذكور في .IES2